TALHA KESKİN

Web Developer / UI Designer / Graphic & Web Designer

Kartal - İSTANBUL

Hoşgeldiniz. PHP, CSS, Javascript, jQuery, Bootstrap, PSD TO CSS, C#, .NET, Ajax, MsSQL, MySQL İşlerinizi yapabilirim.

Sosyal Profillerim
  • Yazı Detayı

SEO’da Rakip Analizi Nasıl Yapılır

Bu Yazı SEO İçin Yazılmıştır.

Ne yaparsanız yapın arama motorlarında belli başlı balarıları yakalayamıyorsanız ve bunu hissediyorsanız muhtemelen ya SEO uygulamalarını yanlış yapıyorsunuz ya da diğer rakiplerinizin SEO alt yapıları sizden çok kuvvetli. Rakiplerinizi analiz ederek SEO alt yapınızı daha da kuvvetli hale getirebilirsiniz. Bu yazımda sizlere Rakip Analizi Nasıl Yapılır sorusunun cevabını vermeye çalıştım

Tüm SEO Yazılarıma Buradan ulaşabilirsiniz

Rakip Analizi Nasıl Yapılır

1. SEO rakiplerinizi bulunuz

Eğer rakiplerinizin sektörde ne kadar kuvvetli olduğunu bilmiyorsanız işe rakiplerinizi bularak başlayabilirsiniz. Gerçek dünyada da bu önemlidir. Eğer rakiplerinizin yaptığı işlerin daha iyisini yapamıyorsanız siz sektörde kaybolmak zorunda kalabilirsiniz. İşte SEO dünyası da böyledir rakipleri bulmadan onların SEO alt yapılarını çözemeden daha iyi bir konuma gelmeniz nerede ise imkansızdır.

2. Rakiplerinizin sitelerini ziyaret edin ve bu siteleri analiz edin   

Rakiplerinizin tanımlamalarını kolayca bulmalısınız. Sitelerini gezerek onları iyi şekilde analiz etmeniz gerekmektedir. Çok miktarda içeriğe sahip olan siteler, link yapısı kuvvetli olan siteler gibi onları gruplandırabilirsiniz. Böylece hepsinin yaptığı işlemleri aynı anda yapma şansına sahip olabilirsiniz.

3. Rakiplerinizin kullandığı anahtar kelimeleri analiz edin

Rakiplerinizin sizden önce olmasının temel nedenleri arasında Google üzerinde aramalarda bulunmalarınızı sağlayan anahtar kelimelerdir. Anahtar kelimeleri güçlü olan bir site rakiplerini her zaman için geçecektir. Rakiplerinizin kullandıkları anahtar kelimeleri tespit etme konusunda çeşitli zorluklar çekebilirsiniz. Ancak anahtar kelimeleri tespit etmek için sabırlı davranmanız gerekmektedir.

Alternatif olarak, normalde kendi siteniz için de kullanabileceğiniz site içindeki kelimelere göre en iyi anahtar kelime bulma araçlarını, rakiplerinizin sitelerinde kullanmış olabilecekleri anahtar kelimeleri bulmak için kullanabilirsiniz(örnek; Website Keyword Suggestion). Bu aşamada kendi siteniz için atlamış olabileceğiniz birçok anahtar kelimeyi de keşfedebilir ve bu anahtar kelimeleri kendi sitenizi optimize etmek için kullanabilirsiniz.

4. Rakiplerinizin backlinklerini kontrol edin

Backinkler en iyi SEO sıralarının elde edilmesi için gereli olan en temel ihtiyaçlar arasında gelmektedir. Hu nedenle rakiplerinize kimlerin backlink verdiğini incelemeniz gerekecektir. Bu durumda aynı sitelerden backlink almak sizi ön plana çıkarmak yerine geriye düşürebilir, Ancak rakiplerinize backlink veren sitelerden daha iyi siteleri bulup siz de onlardan backlink alabilirsiniz.

5. Diğer SEO faktörlerini kontrol edin

Rakiplerinizin backlink ve anahtar kelimeleri gibi Pagerank değerleri de sizleri geçmeleri için önemli bir etkendir. Bu nedenle sitelerin Pagerank değerlerini ölçmeniz gerekecektir. Daha sonrasında siz de Pageranklarınızı geliştirmek için çalışmalar yapmalısınız.

6. Rakiplerinizin sosyal medyadaki varlığını değerlendirin

Sosyal medya uygulamaları takip edenlere ve müşterilere ulaşmanın en kolay yolları arasında gelmektedir. Bu nedenle Facebook ve Twitter gibi alanlarda olmanız ve sayfalar açmanız sizin faydanıza olacaktır. Rakiplerinizin bunu yaptığından emin olabilirsiniz.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

*

*