TALHA KESKİN

Web Developer / UI Designer / Graphic & Web Designer

Kartal - İSTANBUL

Hoşgeldiniz. PHP, CSS, Javascript, jQuery, Bootstrap, PSD TO CSS, C#, .NET, Ajax, MsSQL, MySQL İşlerinizi yapabilirim.

Sosyal Profillerim
  • Yazı Detayı

Mobil SEO Başarı Kriterleri

Bu Yazı SEO İçin Yazılmıştır.

Akıllı telefonlar son yıllarda insanların hayatlarında her geçen gün daha önemli bir yer tutmaya başladı. Her geçen gün kullanım alanları ve kullananların sayısı artmaktadır. Mobil cihazlar hem interneti daha uygun fiyatla kullanma amacı sunuyor hem de yanınızda küçük bir bilgisayar taşımanızı sağlıyor. Bu nedenle özellikle ülkemizde son 3 yılda kullanım alanları son derece armış durumda. Yaklaşık olarak şu anda 7 milyon kullanıcısı bulunan mobil telefonlar web sitelerin daha kolay gezilmelerini sağlıyor. Bu nedenle web site sahipleri de mobil teknolojilere uyum sağlayan temaları ve teknolojileri kullanmak zorundalar. Mobil teknolojilere uyum sağlamanın en önemli ayaklarından bir tanesi olan Mobil SEO da Başarı Kriterleri hakkında bu yazımızda bilgilendirmeler yapmaya çalışacağız.

Daha önce Uzmanlar İçin SEO Programları Konusunu Anlatmıştım.

Mobil SEO örnekler

Google arama ile Google mobil aramalar arasında çok küçük farklar dışında benzerlikler bulunmaktadır. Eğer siteleriniz mobil teknolojilerde geride ise bunun en önemli nedenleri arasında mobil tema ile uyumsuz web siteleri olması gelmektedir.

Mobil SEO: Mobil URL’ler

Bunun en iyi örneklerinden bir tanesi şüphesiz eBay’dir. eBay mobil kullanıcılara özel sitesinden satış yapmaktadır. m.ebay.com adresini ziyaret ettiğinizde mobil araçlar için uyarlanmış başarılı bir site karşımıza çıkıyor. Lakin ebay.com mobil bir araçta yaklaşık olarak şu şekilde görünecekti: http://www.google.com/gwt/x?u=http%3A%2F%2Febay.com. Burada dikkat edilecek husus mobil kullanıcıların çok uzun aramalar yapmaması ve hemen bir sitede istediklerine ulaşabilmesinin sağlanması.

Mobil SEO ve Google resmi açıklamalar

Mobil SEO konusunda çok fazla efsane üretilmekte, çok fazla bilgi bulunmaktadır. Bunun nedeni yeni gelişen ve ihtiyaç duyulan bir sektördür ve bunun farkına erken varmak, fırsatlardan yararlanmak, bunları tespit etmek önemlidir.

Google mobil botlarının isimleri şu şekildedir:

Google Mobil: Googlebot-Mobile.

[farklı mobil cihaz türleri]

(compatible; Googlebot-Mobile/2.1; +http://www.google.com/bot.html)

Google Mobil AdSense: Mediapartners-Google veya Mediapartners (Googlebot). [farklı mobil cihaz türleri] (compatible; Mediapartners-Google/2.1; +http://www.google.com/bot.html)

Farklı mobil cihaz türlerinden kasıt:

SAMSUNG-SGH-E250/1.0 Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 UP.Browser/6.2.3.3.c.1.101 (GUI) MMP/2.0 (compatible; Googlebot-Mobile/2.1; +http://www.google.com/bot.html)

DoCoMo/2.0 N905i(c100;TB;W24H16) (compatible; Googlebot-Mobile/2.1; +http://www.google.com/bot.html)

Ya da smartphone Google-Mobil:

Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 4_1 like Mac OS X; en-us) AppleWebKit/532.9 (KHTML, like Gecko) Version/4.0.5 Mobile/8B117 Safari/6531.22.7 (compatible; Googlebot-Mobile/2.1; +http://www.google.com/bot.html)

Google’ın farklı kaynaklarından bu konuda bilgiler edinebiliriz:

Matt Cutts: Mobil URL, Desktop URL ve bunların yönlendirilmesinin duplicate content açısından öneminden bahsetmiştir. Google’ın bu konudaki açıklamalarının özeti olarak şunu söyleyebiliriz: “Ya hiç bir şey yapmayın, ya da yapıyorsanız, dikkatli olun ve düzgün yapın”. Cloaking, Duplicate content cezalarına çarptırılmamak için doğru yönlendirmeleri yapın.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

*

*